~mizz white pink~

~mizz white pink~

Monday, November 29, 2010

manusia..macam2..

oke assalamualaikum..ema nak citer something...baru2 ni ema ader gner emoticon kat FB..ema gune 2 cakap nor akmal is in love. rupa2 nya emticon 2 telah disalahertikan oleh sorang hamba ALLAH ni. dier terrus reply bahaya2..apa maksud dier dengan bahaya 2? dari segi peamahaman ema la kan.. bahaya 2 dier tujukan pada ema bile dier merasakan ema telah menghampiri zina hati. dari saat tu ema mula terfikir kenapa asal in love mesti dikaitkan dengan cinta berteraskan hawa nafsu. sesingkat 2 jer ker pemikiran diorang. bila cinta mesti dikaitkan dengan percintaan kaum adam ddan hawa. kenapa kita x luaskan skop cinta 2? cinta kepada ALLAH, cinta kepada  malaikat,cinta kepada rasul-NYA cinta kepada kitab, cinta kepada hari akhirat dan cinta kepada qada' dan qadar. macam mana pulak diegnan cinta kepda ibu bapa keluarga teman se akidah? yang tu semua tak tergolong  dalam cinta ker? cinta kepada pelajaran? kita nak letak kat mana? cuba luaskan maksud 2. dan bila saya ema cakap sikit rupanya hamba ALLAH ni cakap suruh saya hayati betul2 apa yang dia maksudkan engan bahaya tu..serasa saya, bila  dier cakap bahaya, 2 saja maksudnya. rupa2 nyya baru saya sedar yang hamba ALLAH ni x faham apa yang cuba saya sampaikan dan pendirian saya selama ni. bagi saya cinta tu luas skop nya. dan bukan hanya menjurus ada ci nta bertunjangkan hawa nafsu sahaja. atau dia risau sekiranya cinta yang saya maksudkan itu akan membawa kepada hawa nafsu semata. mungkin dia terlepas mapdang di sini. kalau saya ni nak kepada cinta itu kenapa saya x terus terima saja lelaki2 yang pernah approach saya since saya form 2 sdangkan saya tahu ada yang sedang tnggu saya? inilah salah dia. saya menccari seseorang yang boleh membimbing saya. bukan sma2 jahil dalam agama. n kalau saya nak kenapa saya harus tnggu bertahun2 ut5k cari mr right saya. fikir-fikirkan lah..

No comments:

Post a Comment