~mizz white pink~

~mizz white pink~

Sunday, May 8, 2011

owh3...sunyi da...

okey..agak cuak d cni..huu skarang da x der orang kat blik tnggal cp sorang2.. haissshhh...takot3..syoohhh3 jangan datang dekat. emm sepanjang satu thn kat um ni..macam2 yang cp alami..tapi biar laa. penglaman 2 mematangkan hidup en. bukan manusia kalau x der masalah. setiap masalah 2 aku ambik sebagai satu peluang. n kau tahu ALLAH x kan uji seseorang hamba itu juika DIA mengetqhui yang kita x kuat utk menghadapi nya. aku sbnr ny kagum sgt dengan orang2 yang tabah n kuat hadapi dugaan ni. ada yang sentiasa d uji tapi mereka x pernah merungut. malah semua dugaan 2 d terima dengan hati yang terbuka. malah aku teringat bahawa kesakitan,kemiskinan, even kekayaan dan kesenanga 2 pun ujian utk kita. 

kalau d tanya aku sendiri, aku lebih rela d uji dengna kesusahan dan penderitaan. bukan aku meminta penderitaan itu. tapi setidak-tidaknya penderitaan itu mematangkan kita dan meningkatkan kesabaran kita. rmaai yang d uji dengna kesenangan lalai dengan pemberian ALLAH. setiap kali mendapat nikmat jarang kita sedari itu pemberiannya terkadang rasa itu kerana segala usaha dan penat lelahku sahaja.  (moga d jauhkan) hmm, aku cukup takut dengan 2 sbb kalau ALLAH nak 'tegur' atas kelalaian kita, kejap jer ALLAH bleh tarik semua yang kita ada. x kisah la dalam mcm mana cara dia sekalipun. tapi ALLAH berkuasa atas segalanya.

humm(byk melalut..huaaaaaa)

No comments:

Post a Comment