~mizz white pink~

~mizz white pink~

Thursday, May 5, 2011

single...? salahkah menjadi single?

 apasal single lagi? ramai orang tny aku apasal sampai sekarang still x der some one special..manusia, xkan penah faham situasi kita. perasaan x boleh dipaksa. tolong jangan paksa aku cerita paa-apa yang berkaitan soal nih. sebab hakikatnya aku x adapat memenuhi kehendak korang yang nak sangat2 tahu sal ni. maaf sebetulnya aku dah serik dikecewakan. yang menyintaiku nanti harapnya biarlah menerima aku apa seadanya. aku x nak lagi becinta utk main2. n maaf aku x boleh terima keadaan lelaki terlalu mengongkong hidup aku. yang terlalu cemburu yang nak tahu ke mana aku pergi dengan siapa kau keluar yang nak msg 24 jam. maaf aku rimas dengan keadaan seperti itu. kadang2 aku terfikir. maybe sebab 2 boys rmaai yang x than dengan aku. bagi aku 1 jer formulanya. once aku sayang some 1, smp bila2 aku sayang. sma macam dia. tapi last2 dia x hargai. dia ttp cari yang lain. 

yang mana orang tu kakak angkat dia sendiri. 8 tahn perkenalan kami rupa ny belum cukup utk aku kenal siapa dia yang sebenar. lupakan soal dia. sebab bagi aku yang dah lepas buar lepas. usah d kenang kisah yang lalu. sedih sakit aku jadikan azimat utk aku kembali bangkit. maaf sekarang aku harus akui, aku terlalu memilih. bukan kerana aku demanding. tapi aku x nak jadi macam kisah aku yang dulu. jangan cakap aku ini sombong or apa sahaja sebab hakikatnya aku juga sama seperti kalian yang menginginkan diri di cintai dan mencintai. aku x mintak lebih. ckuplah seseorang yang memahami aku, menerima aku seadanya dan sentiasa berada d samping aku setiap kali aku memerlukan .

sebetulnya aku rindukan perasaan itu. tapi lelaki yang aku temui hnaya pandang aku dari luaran sahaja. namun dalam perasaan itu terdetik jugak d hati aku. risiko yang bakal aku tanggung. dia yang bakal aku temui mungkin juga sama seperti spesies2 yang dah aku temui. tapi betul. hidup ini x lari dari godaan dan cabaran. ujian yang datang utk menguji keimanan kita. ALLAH x kana menguji sekiranya DIA tahu kita x mampu menghadapinya. itu yang harus aku belajar. aku rindu saat itu tapi jodoh antara kami x ada. dia pun mungkin berbahagia dengan insan pilihan dia. aku gembira andai dia gembira walau hakikatnya hatiku menangis. aku berdoa padaNYA kurniakan aku seseorang yang lebih baik dari dia.

dia dah bahagia tapi aku masih single. bukan aku x boleyh lupakan dia. kadang2 terdetik cemburu. kenapa dia dah ada some1 sdangkan aku? masih mencari? or yang sebetulnya tak ada lelaki yang sukakan aku? sbb aku x cantik? em, bagi kau cantik itu subjektif. jangan igt hanya yang putih y kulit licin sahaja cantik. ramai lelaki yang mencari kecantikan hati dan budi pekerti.  well dalam ramai2 yang cuba approach aku semua x berani approach terang-terangan. guys, be a wise man. ucapkan lah cinta. jangan tunggu sampai orang yang kamu cinta 2 pergi bersama orang lain. 

well aku dalam prosees memperbaiki diri aku. nak jadi yang terbaik. kerana aku percaya lelaki yang baik utk wanita yang baik. 

No comments:

Post a Comment