~mizz white pink~

~mizz white pink~

Sunday, May 29, 2011

ALLAH maha mengetahui

sesungguhnya ALLAH maha mengetahui apa yang terbaik untuk kita. hmm dalam hidup ni kalau ALLAH kata jadi maka jadilah. jangan takbur dan sombong dengan NYA sebab kalau DIA nak 'bayar', secara cash kita dapat bayaran 2. jangan sesekali angkuh dan rasa kita dah cukup hebat dan mulia. n jangan sesekali pandang diri kita 2 terlampau baik sampai kita bebas utk kata orang lain 2 x baik atau apa sahaja. jangan takbur atau jangan sesekali rasa kita yang selalu tertindas.emm...banyak terasa ngan orang2 macam ni. kadang2 x ada orang yang faham. nak buat macam mana. tahan jer lah. mungkin ada hikmah. kadan2 aku terfikir kenapa yer dia selalu buat aku macam nih. sedangkan aku x pernah tikam or even amik tahu sal dia. tapi dia selalu nak libatkan aku dalam masalah dia. even dia selalu buat aku nampak macam orang yang paling jahat dalam dunia nih. kadang2 sedih sangat. dia dah pernah buat jahat kat aku. tapi atas dasar kawan aku terima dia balik sebagai kawan sebab aku tahu x ada guna bermusuh lama2. rasulullah sendiri x mengaku umat kalau kita x tegur sapa selama 3 hari. tap i rupa-rupanya kebaikan aku 2 d salah tafsir. dia buat lagi perangai dia yang tu. nak buat macam mana. rupa nya orang lain betul. ramai yang tanya aku kenapa n macam mana aku boleh rapat dengan dia. sedangkan ramai yang obviously x leh get along ngn dia. tapi aku diamkan sahaja sebab aku tahu walau apa2 pun dia tetap kawan aku n yang tu x kan berubah. tapi pernah x dia dia fikir apa yang aku rasa? pernah x dia fikir apa yang dah dia buat pada aku. sampai sekarang aku x kan lupa ayat dia pada sorang kawan aku.
kata dia,...
 ALLAH 2 maha Adil. DIA maha mengetahui, _____ x kesah even ema da buat TAIK dengan _____ sebab _____ tahu, _____ d pihak yang benar. kalau ____ salah then ____ dapat balasan. kalau ema yang salah ema akan sedar n terima balasan. ____ x doa. cuma ____ mintak nanti ema akan sedar kesalahan dia pada ____...
 biarlah dia nak buat apa2 pun sebab aku tahu ALLAH sedang uji aku dengan kehadiran kawan2 yang bermacam ni..aku redha dan terima keadaan ni..

aku manusia biasa. ada tahap kesabaran.

4 comments:

  1. uik.. ayat ni adalah daripada kisah lama. berulang kembali kah?

    ReplyDelete
  2. hehe.. anggap macam tape rosak je. selalu rewind sendiri. jadi takdelah terasa ati sangat. cuba bantu setakat termampu. insya Allah tape yang rosak tu boleh baik nanti. :D

    ReplyDelete
  3. yup kan kak....huhuhuh..tp kadang2 rasa2 cm dier x kan berubah jer..hmmmm...kadang2 kte kene ssh utk memberi maaf 2..brulah maaf 2 jadik sesuatu yang berharga..hmmmm

    ReplyDelete